School Fahrschule Anacker - Weißliliengasse Mainz Altstadt 1

Fahrschule Anacker - Weißliliengasse

Proposed learning

A1BAAMA2Intensive classesOnline learningASFGermanCitroenHondaYamaha

For questions or appointments

030 56837631

Do you have a question? Please, call to us

The driving school in photos

School Fahrschule Anacker - Weißliliengasse Mainz Altstadt 1
School Fahrschule Anacker - Weißliliengasse Mainz Altstadt 1

Opening hours

Office hours

Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

Closed

Saturday

Closed

Sunday

Closed

Theory hours

Monday

Tuesday

Closed

Wednesday

Thursday

Closed

Friday

Closed

Saturday

Closed

Sunday

Closed

Office hours
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday

Closed

Saturday

Closed

Sunday

Closed

Theory hours
Monday
Tuesday

Closed

Wednesday
Thursday

Closed

Friday

Closed

Saturday

Closed

Sunday

Closed

The strengths of the driving school

A1BAAMA2

LIcense classes the school provides teaching for

Intensive classes

You can pass your classes in 2 weeks.

Online learning

Some of the school lessons can be passed online.

ASF

In the probationary period you have often run over a red light, disregarded the specified minimum speed or used the phone while driving, then in addition to the extension of the probationary period from two to four years, a training seminar for novice drivers (ASF) is arranged.

German

You can take theory and practical hours in these languages.

Citroen

Car brands that the school provides for you to practice during driving lessons for license class B

HondaYamaha

Motorcycle brands that the school provides for you to practice during driving lessons for license class A

Payment types you can select from to pay for school services

Weißliliengasse 19 Altstadt
06131 226759
Website

Reviews

Write a review

3.9of 5

15 Reviews

3.9

0.0

Total rating is calculated from two ratings. The first rating is ClickClickDrive rating and the second one is Google rating.

  • Okt. 29
    5.0

    Bester fahrlehrer ever ???

  • Juni 18
    5.0

    Richie ist ein sehr besonderer Fahrlehrer, ein besonders guter! Auch 16 Jahre nach meinem Führerschein Kl. B hat sich daran nichts geändert. Dieses mal ist Kl. A dran. Ja, es dauert recht lang bis man die ersten Fahrstunden buchen kann (am besten direkt anfangen die FS zu reservieren sobald man den Zugang hat), aber man darf nicht vergessen das er alles alleine macht! Fahrstunden, Theoriestunden und Prüfungen! Das drückt die Kosten. Der Mann verbringt Mo. bis Sa. über 10h am Tag damit Praxis und Theorie seinen Schülern zu vermitteln. Dazu kommt noch sicher die ein oder anderen Stunde für andere Fahrschulangelegenheiten. Sich da, wie andere Rezensenten, über einen unordentlichen Theorieraum (ist er nicht) etc. aufzuregen ist schon sehr unangemessen! Er hat unfassbar viel Erfahrung mit allem was mit Motorrädern zu tun hat und vermittelt das gut. Ja, Richie ist sicher nichts für schwache Gemüter. Er versucht das letzte aus einem rauszuholen um einen so zu einem besseren Fahrer zu machen. Er ist ehrlich und direkt. Zuckerbrot und Peitsche eben. Damit muss man klar kommen, oder wirklich eine andere Fahrschule nehmen. Mir hat es jedenfalls geholfen. Ich fühle mich hinreichend sicher und vorbereitet für die gefährliche, motorradfeindliche Welt. Und das Beste..: Ich durfte nach bestandener Prüfung das Fahrschul-Motorrad ohne Aufsicht und auf "Umwegen" wieder zurück zur Fahrschule bringen! :-) Danke auch hier noch mal für das Vertrauen! Richie..mach weiter so, solange Du kannst! Live long and prosper! ;-)

  • Dez. 13
    5.0

    Hat viel Spaß gemacht und in meinen Augen ein sehr kompetenter Fahrlehrer. Manchmal etwas überfüllt und schwer in naher Zukunft Fahrstunden zu bekommen, aber letztendlich hat alles gepasst

  • Aug. 2
    5.0

    Ganz klare Empfehlung! Super Fahrlehrer, habe mich sehr gut aufgehoben gefühlt und viel Spaß gehabt.

  • Jan. 8
    5.0

    Great guy, good classes, and good advise. Would highly recommend! (Also, he clarifies questions in English if necessary!)

Rating

Request an appointment